Sabtu, 24 Desember 2011



Başarılı olmak herkes için farklı farklı anlama gelir. Birçoğumuza göre başarılı olmak için zengin alamalı ve güzel kadınla evlenmeli. Bazıları için ise başarılı olmak meşhur olmalı ve çok kitap yazmalı. Kim doğru ve kim yanlış. Bence, hedefleri belirlemek ve çok çalışmak başarılı olmak için en önemli şeylerdir.

Başarılı olmak isteyen kimse çok çalışmalı. Ama, çok calışmadan hedeflerine ulaşıp başarılı olamaz. Herhangi bir yönüyle yürüme gibi.
Eğer bu durumu devam ederse daha sonra kayıp olacak. Her ikisi mevcut olmalı. Hayatın hedefleri de araba için benzine benzer. Ne kadar bezin var, o kadar arabayı kullanabilir. Ne kadar hedefler var, o kadar başarılı olabilir.

Ben bir başarı reçetesini lise öğretmenimden öğrendim. İlk olarak bir kağıt hazırmalı. Bu kağıtta iki bölüm olmalı. Birincide bir yıllık hedefler ve bunları nasıl başaracağımızı yazmalıyız. İkinci bölümü boş bırakın, sonra her ayın sonunda değerlendirme yazmalı. Neler yapabilirdi, neler yapmaya bilirdi? Neler öğrendi ve aynı zamanda neleri değiştirebilecek? Bu kağıdı yatak odanın en sık görebileceği yerine koymalı.

Bu reçeteyi geçen sene uyguladım. Butün yıllık hedeflerimi yapmalıydım. Ben bunlardan birkaçını bazıları başardım. Geri kalan hedeflerimi yapmadım. Kendimi kötü hissettim var ama bu kağıttan bir şeyi öğrendim. Başarı bize hemen gelemez. Her başarısızlık bizi başarıya daha çok yaklaştırır. O yüzden biz vazgeçmemeliyiz. Bizim yaşam bitine kadar denemeye devam etmeliyiz. 


Categories:

0 komentar:

Posting Komentar