Rabu, 11 April 2012




                İlk  okuldayken, meslek fikrimi üç kez değiştirdim. İlk tarihçi olmak istiyordum, sonra astronom olarak değiştirdim ve mezun olmadan önce bir futbolcu olmayı ettim. Orta okuldayken iki kere tekrar değiştirdim. Bir müzisyen ve bir iş adamı olmak istiyordum. Lisedeyken üç kere yine fikrim değişti. Ekonomist sonra biyolog  ve jeolog olmak istiyordum. Neden bu fikrim bu kadar çok değişti? Bir iş seçmek neden bu kadar zor?


                Liseden mezunduktan su ana kadar hala jeolog olmak istiyorum. Hatta birkaç ay boyunca jeoloji muhendisliği derslerine katıldım. Jeoloji çok geniş bir konudur. Madencilik için, petrol için. Ondan sonra su jeoloji var, jeothermal de var vb. Hemen hemen her yerde çalışabilir. O yüzden jeolog olmak için her yüzüne sevgi var.

                Jeolog olmak , kolay bir iş değildir. Beyin yanı sıra, fiziksel güç de gerektirir. Bir jeolog belki kutup bölgesine gidecek, dağlara tırmanacak, ormanda çalışacak. Jeolog yabanı hayvan karşılayacak ve onların çalışma sırasında aşırı açık havada kalacak. Ben maceralı herhangi bir deneyim yok ama bu işle ilgileniyorum. Jeolog olmak benim için gerçekten ilginç.

                Ofis dışında daha fazla çalışmak için Jeolog olmayı seçerim. Ben çok uzun süre bir oda’da kalırsam, sıkılıyorum. Yanı sıra, temiz hava bir nefes için daha sağlıklıdır bulunuyor.

                Benim hala fikrim değiştirmek için bir yılım var. Ben zaten gencım, o yüzden bir yıl icinde fikrimi değişebilirim. Ama şimdilik Jeolog olmak benim için doğru bir iştir.

Bence iş bulma , bir eş bulma gibi. O kızı sevmezsen evlenmezsin. Eğer bu işi beğenemezsen yapamazsın. Ancak aynı zamanda aşırı olmayın. Bazen hoşunuza gitmeyen bir şeyi sevmeyi denemek zorunda kalabilirsiniz. Hayat her zaman doğru gitmez. Biz bir plan yaparız Allah karar versin.
                 


















































Categories:

0 komentar:

Posting Komentar