Kamis, 29 Maret 2012




                Genellikle güney doğu Asya bölgesinde yaşayanlar batıl inançlara inaniyorlarç Sinemada korkunç filmler sürekli ızlenir. Çoğu yerli masallar ya da efsaneler tanrının hakında okunur. Kaza olduktan sonra saçma hikayeler yapılır. Ben onlara inanıp inanmadığıma tam emin değilim. Çünkü bir kez ben gerçek ‘üç harfliyi’ iki gözümle gördüm. O olayı şu an anlatmayacağım. Kısaca, bana göre inançlara inanmamak çok doğru değil. Çünkü vucudumuz sadece dört boyudu algılayabiliriz.

                Endonezya’da inançlar eskiden çok iyi gelişiyordu. Her ada’da kesinlikle var. Şimdi onlar özellikle büyük şehirde yavaş yavaş kayboluyor. Ama inananlar hala var. Tüm inançlar kaybolmadan herkese anlatabilme fırsatı yakalayacağım.

                Bizim atalara göre yaptığımız bir çok şey yasaktır. Masası köşesinde yemek yemek, kapının icerideki tarafa vurmak ve kpı’da oturmak gibi şeylere biz ‘pamali’ diyoruz. Bütün pamaliler burada anlatamam. O yüzden ben sadece beş tane pamaliyi ve onun sebeblerini anlatacağım.

                Masanın köşesinde yemek yememeliyiz. Yersek kayın ebeyvenle  düşman yasarak olacak.

                Kapının icerideki tarafa vurmamalıyız. Vurarsak ‘üç harfliler’ dışarıdan içeriye girecek.

                Kapı’da oturmamalıyız. Oturursak hasta olacağız. Çünkü insan dışında yaratıklar da kapıyı geçerler.

                Kıyıda kırmızı ve yeşil kiyafetler giymemeliyiz. Giyersek ‘üç harfliler’ ile evlendirilecek.

                Yalanda ağlamamalıyız. Böyle yaparsak ebeyvenimiz icin sorun olur.

                Tabi ki bunlar çok saçma ve komik görünüyorlar. İnanıp inanmamaya siz karar verin. Ben yalnız anlatırım.
Categories:

0 komentar:

Posting Komentar