Rabu, 11 April 2012




Endonezya’nın Jogjakarta şehrinde güzel bir tapınak vardır. Onun adı Prambanan. Meşhur bir efsaneye göre önce tam bin tapınak varmış. Ama maalesef bugün sadece onlarca kaldı. Bu tapınaklar nasıl, ne şekilde yapılmış, şimdi onu anlatacağım.

Bir gün Jogjakartanın büyük padışahının kızı yaşarmış. O çok güzel bir kızmış, herkes ona hayranmış. Bir gün güçlü bir delikanlı kıza evlenme teklif etmiş. Padışah izin vermeden delikanlıya kıza kendisi’nin teklif etmesini şöylemiş.

Delikanlı kızı ziyaret etmiş. O kıza “Seni çok seviyorom. Ben seninle evlenebilir miyim?”diye teklif etmiş. Kız ona “Sen kimsin? Niye bu kadar bana hayran oldu?” diye sormuş. “Sen melek gibi güzelmişin” diye iltifat etmiş. “Her erkek bana böyle söyler, senin onlardan ne farkın var?” demiş. “Ben senin için her şeyi yapabilirim. Hatta istersen büyük bir tapınak da yapabilirim. Sadece senin için” diye cevap vermiş.

Kızın kafası karışıkmış. Adam çok ciddi söylüyormuş ancak kız evlenmek istememiş. Sonra kızın aklına bir fikir gelmiş. Delikanlıya “Sen sabaha kadar bin tapınak yap, ondan sonra ben senin teklifini kabul edeceğim” demiş. “ Tamam kız, bin tapınak yapacağım” demiş. “Unutmayın, vaktiniz sadece sabaha kadar!”

Delikanlı normal bir adam değil. O kızı ziyaret ettikten sonra butün cinleri cağırıp onlarla bin tapınak yapıyormuş. Çok hızlı yapıyorlarmış, hatta sabahtan önce hemen hemen tapınakları bitirecekmiş. Kız çok panik olup arkadaşlarıyla görüşmüş. “Ben ne yaparım?” diye sormuş. “Şöyle yapalım, biz hemen horozları cağıralım. Sonra cinler gidebilecekler çünkü onlar güneşten korkuyorlar” biri kıza demiş. “Horoz ve cinler ne ilgisi var? Anlamıyorum ki” demiş. “Horoz ötüsü sabahın habercisi. Cinler duyunca büyük ihtimal gidecekler” demiş

Kızla arkadaşları horozları uyandırmış. Biraz sonra cinler panik olup gitmişler. Delikanlı çok kızgınmış çünkü gök yüzü hala karanlık ve sadece bir tane tapınak daha yapması lazımmış. Delikanlı hem kızı görüşüp kızı tapınağa değiştirmiş. Son tapınağı da yapmış ama maalesef kızla evlenmeyi başarımamış.
Categories:

0 komentar:

Posting Komentar